5- те ключови стъпки за успешна онлайн търговия

Както във всеки един аспект от живота, така и при онлайн търговията важи с пълна сила правилото: “Каквото посееш, това ще пожънеш”.

Ето защо  преди да предприемем действия трябва да имаме ясен план какво точно искаме да постигнем.


Първа стъпка: Планирането включва целия процес на създаване на магазина, от идеята през стъпките, които ще доведат до финалната  реализация.

За да бъде успешен един бизнес план , той трябва да бъде обвързан с проучването на пазара.Търговецът трябва да има ясната идея не само какво ще продава, но и дали този продукт е търсен и искан от потребителя.След като реши какво ще продава е редно да избере домейн или име, под което ще бъде откриван магазина в интернет пространството.Това също не е лека задача, тъй като от една страна домейнът трябва да бъде обвързан с предлаганата стока, от друга трябва да бъде лесен за изписване и за запомняне и не на последно място,разбира се да бъде свободен / да не се използва вече от друг търговец/. Дали ще изберете bg или com e  въпрос на лични предпочитания, но статистиките показват ,че ако извършвате търговия в България , с по-голямо доверие на клиентите ще се ползвате ако вашият домейн е bg.

След като сме свършили тежката работа следва да изберем специалисти ,на които да се доверим ,за да реализират нашият онлайн проект и най- накрая да започнем да развиваме своята онлайн търговия.


Втора стъпка: Избор на подходяща софтуерна платформа.

Втората стъпка е може би една от най-важните тъй като в софтуерната платформа са заложени функционалностите на вашият онлайн магазин.Съветът ми е е да изберете най-вече такава платформа,която има възможност за надграждане във времето на функционалности. Защото вие в началото можете да решите да стартирате бизнеса си с по-ниско бюджетен сайт и с времето , като наберете скорост , да започнете да го доразвивате.Освен ,че трябва да изберете правилния софтуер,трябва да изберете и екип от специалисти , на които ще можете да разчитате било то за техническа или административна поддръжка на сайта си.

Въпреки това ,че можете да стартирате с “ по- скромен” сайт, има редица функционалности, без които един онлайн магазин не може да стартира, като например различните разплащателни методи. Бих ви посъветвала също така да не се лишавате от мобилна версия на магазина си , защото благодарение на нея ще можете да бъдете откривани при всякакви ситуации.


Третата стъпка: Въвеждане на съдържание или пикантният пълнеж, който ще привлича клиентите и ще предизвиква желание за покупка.

Тази задача е доста отговорна, затова подходете към нея с цялото си внимание и усилия, защото съдържанието  е това, което ви носи клиенти на сайта и пари в джоба.

Ако не знаете какви текстове да напишете за да класирате сайта си по-добре, как да кръстите продуктите си с ключови думи и как да направите професионални снимки, които да стоят добре на сайта Ви, просто се обърнете към професионалисти, но не се примирявайте с незнанието, защото то води до провал.

Четвърта стъпка: До тук добре, минали сте три важни стъпки, но това не трябва да Ви успокоява, напротив, бъдете постоянно нащрек, защото конкуренцията не спи. Непрекъснато правете проучвания на конкурентните за Вас магазини. Може докато гледате любимият си сериал, те да са пуснали своите апетитни промоции и да са откраднали част от вашите верни почитатели.Така,че съветът ми е да сте в крак с промените на пазара.


Пета стъпка: Не на последно място трябва да се погрижите за популяризирането на своя бизнес или да заложите на интернет реклама.Конкурентните  цени и уникалните продукти на са единствения критерий да блеснете. Не се заблуждавайте! Ако не заложите на рекламирането просто никой няма да знае за Вас. Интернет рекламата е много по- ефективна от останалите реклами като тези по телевизията и радиото.Защото тя е ненатрапваща се и най-вече , защото тя е таргетирана реклама. Главно тези ,които наистина се нуждаят от Вас и вашите стоки или услуги ще попаднат на рекламното Ви послание.За да отчитате как се развива вашият бизнес, има ли ефекти от SEO оптимизацията и Google  рекламата е добре да разполагате с така нареченият инструмент за анализиране на посещаемостта на сайта Ви или Google Analytics. Той ще Ви даде ясна представа за поведението и интереса на потребителите към вашите стоки.

Като финал ще си позволя да Ви дам съвет: Не спирайте да развивате вашия софтуерен проект, защото обогатяването на сайта и най-мощната двигателна сила на успеха.