В наши дни все повече хора избират да създадат агенция за недвижими имоти. Причината е, че този сектор се развива стабилно, тъй като необходимостта от жилища и недвижими имоти е постоянна. Въпреки икономическите кризи, секторът на недвижимите имоти продължава да расте. Учредяването на агенция за недвижими имоти включва посредничество между страните при покупко-продажба и наем на недвижими имоти. В тази статия ще разгледаме стъпките за създаване на такава агенция, важните договори, които ще ви се наложи да сключвате, и ефективните методи за реклама.
Първата стъпка за успешното стартиране на агенция за недвижими имоти е закупуването на специализиран софтуер, който ще улесни управлението на вашата дейност. Този софтуер трябва да включва функции за управление на клиентите, автоматизация на процесите, управление на имотите, както и опции за маркетинг и анализи. Добре е да направите проучване на различните видове софтуер на пазара и да изберете този, който най-добре отговаря на нуждите на вашата агенция.
Можете да поръчате софтуер от estates.maxprogress.bg
След като сте се снабдили със софтуер, следващата стъпка е създаването на вашия бранд. Брандът включва разработка на лого, избор на цветова схема и изготвяне на брандбук. Логото трябва да е запомнящо се и да отразява идентичността на вашата агенция. Цветовата схема трябва да е консистентна и да бъде използвана във всички ваши материали и онлайн платформи. Брандбукът ще съдържа всички тези елементи и ще служи като ръководство за използването на бранда във всички ваши маркетингови и рекламни материали.
Ние от МАКСПРОГРЕС предлагаме консултации безплатни за бранда, плюс разработка на лого и брандинг като услуга.
Сайтът е ключов елемент за успешното представяне на вашата агенция в онлайн пространството. Той трябва да бъде професионално изработен, лесен за навигация и оптимизиран за мобилни устройства. Вашият сайт трябва да включва информация за предлаганите услуги, актуални обяви за имоти, информация за контакт и възможност за онлайн заявки. Освен това, сайтът трябва да бъде SEO оптимизиран, за да може да бъде лесно откриваем в търсачките.
Имаме специализиран уеб сайт билдър за недвижими имоти с множество модули. Прочети повече за него тук - Изработка на сайт за имоти
За да достигнете до по-широка аудитория и да увеличите шансовете за успешни сделки, е необходимо да се регистрирате в популярните портали за недвижими имоти. Това включва създаване на профили и публикуване на вашите обяви за имоти. Регистрацията в тези портали ще ви даде възможност да представите вашите имоти пред голям брой потенциални клиенти.
За да оптимизирате процесите и да избегнете ръчното въвеждане на данни, е важно да настроите синхронизация между вашия уебсайт, специализирания софтуер и профилите ви в порталите за недвижими имоти. Това ще позволи автоматично обновяване на информацията за имотите във всички платформи и ще осигури точност и консистентност. Синхронизацията ще ви спести време и усилия, като същевременно ще осигури по-добра организация на вашата дейност.
При създаването на агенция за недвижими имоти е регистрацията на фирма. Консултирайте се с адвокат, за да изберете най-подходящата правна форма за вашия бизнес. Най-често срещаната форма е дружество с ограничена отговорност (ООД). Важно е да определите предмета на дейност на вашата фирма, включително покупко-продажба и отдаване под наем на недвижими имоти, комисионни договори, посредническа и консултантска дейност. Това ще ви позволи да извършвате широк спектър от сделки.
За успешното функциониране на вашата агенция, трябва да осигурите необходимата документация и да намерите подходящи партньори, клиенти и служители. Документите трябва да бъдат разбираеми както за вас, така и за вашите клиенти. Освен това, трябва да определите отношенията със служителите си - дали ще бъдат трудови или граждански. Трудовите отношения се регулират от Кодекса на труда, а гражданските - от Закона за задълженията и договорите.
Агенциите за недвижими имоти често сключват различни договори за поръчка. С тези договори агенцията поема задължението да действа от името на клиента (купувачи, продавачи, наематели, наемодатели) срещу уговорено комисионно възнаграждение. Обикновено това възнаграждение е 1-3% от продажната цена и се дължи от двете страни.
В договора за поръчка може да включите клауза за обезщетение в случай на неизпълнение на задълженията от едната страна. Това ви дава право да получите комисионното си възнаграждение, въпреки неизпълнението. Въпреки че законът не изисква задължителна писмена форма на договора за поръчка, писмената форма е препоръчителна.
Рекламата играе ключова роля за развитието на агенцията за недвижими имоти. Създаването на уебсайт е една от най-ефективните реклами. Добре организираният и изчерпателен сайт ще популяризира вашата дейност и ще привлече повече клиенти, партньори и инвеститори.
Освен уебсайт, използвайте и други онлайн рекламни платформи като Facebook, Instagram, Google Analytics и Google Adwords. Тези канали са доказано успешни за популяризиране на бизнеса ви и привличане на нови клиенти.
Работата с лични данни е неизбежна в бизнеса с недвижими имоти. Защитата на личните данни е задължителна. От 25 май 2018 г. във всички държави-членки на Европейския съюз се прилагат нови правила за защита на личните данни, въведени от Общия регламент за защита на личните данни (GDPR). При сключване на договори с клиенти е необходимо да включите документи като декларация за поверителност и споразумение за съвместна обработка на данни.
Учредяването и успешното развитие на агенция за недвижими имоти изисква съвместна работа с различни специалисти за изготвяне на документация и грижа за коректността към клиентите. Навременната маркетинга помощ може да осигури гладкото стартиране и функциониране на бизнеса.
Настоящата статия не представлява правен съвет и е препоръчително да се консултирате със специалист за конкретни правни въпроси. Авторът на статията не носи отговорност за предприемане на правни действия въз основа на съдържанието й.
Нашият екип е готов да ви предостави безплатна консултация за успешното стартиране на вашата агенция за недвижими имоти. Независимо дали сте нов в бранша или вече имате опит, ние ще ви помогнем с всички необходими стъпки - от избор на подходящ софтуер и разработка на вашия бранд, до създаване на професионален уебсайт и регистрация в популярните портали за недвижими имоти.
Анализ на пазара и конкурентите: Ще ви помогнем да разберете текущата ситуация на пазара на недвижими имоти и да идентифицирате вашите конкурентни предимства.
Избор на софтуер: Препоръки за най-добрия специализиран софтуер за управление на недвижими имоти.
Брандинг: Съвети за разработка на вашия бранд, включително лого, цветова схема и брандбук.
Изработка на уебсайт: Насоки за създаване на професионален уебсайт, който да представя вашата агенция по най-добрия начин. Ние изработваме такива сайтове над 15 години
Реклама и маркетинг: Идеи за ефективни методи за реклама и популяризиране на вашия бизнес онлайн.
Регистрация в портали за недвижими имоти: Помощ при регистрацията и управлението на профили в популярните портали за недвижими имоти.
Синхронизация на данни: Настройки за автоматична синхронизация между вашия уебсайт, софтуера и профилите ви в порталите за недвижими имоти.
Свържете се с нас
Не пропускайте възможността да се възползвате от нашите безплатни консултации и да стартирате своята агенция за недвижими имоти с увереност и професионализъм. Свържете се с нас още днес, за да уговорим удобен за вас час за консултация. Нашият екип от експерти е на ваше разположение, за да ви помогне да постигнете успех в бизнеса с недвижими имоти.
Не пропускайте да видите какво казват нашите клиенти за нас! Гледайте видео отзивите, за да получите представа за нашия професионализъм и качеството на услугите, които предлагаме. Чуйте от първа ръка как сме помогнали на други хора да стартират успешно своя бизнес с недвижими имоти и какви резултати са постигнали с наша помощ.